10.10.07

عکاسی مورد علاقه من


سبکی در عکاسی هست به نام عکاسی خیابانی (street photography) که در جاهایی مثل خیابان یا هر فضای عمومی شهری دیگه ای گرفته میشه. در بسیاری موارد این عکسها یه برداشت واقعی از یک محله، یک خیابانی با رهگذرانش یا زندگی عادی مردم محل عکاسی است و در واقع نوعی عکاسی مستند است. از طرف دیگه سبک دیگه ای در عکاسی هست به نام fashion photography که نحوه لباس پوشیدن، آرایش آدمهای صحنه به همراه آرایش خود صحنه که میتونه استودیوی ساده و کوچیکی باشه با یه پس زمینه ساده. صحنه میتونه کاملا ساختگی باشه که در عکاسی مد رایجه یا میتونه در محیطی واقعی بدون دستکاری گرفته بشه. معمولا رنگ و نور عکسای مد اغراق آمیز تر و اشبع شده تره یا کاملا سیاه و سفیده. تلفیق جالبی از این دو سبک عکاسی به وجود میاد که از نظر من حس خوبی داره. توی این عکس که به نظر من عکس خوبیه، فضای شهری، دیوار ساختمون با نقاشیهای دیواری (graffity) که خیلی واقعی و بدون دستکاری صحنه گرفته شده و از طرف دیگه با استفاده از یه مدل عکاسی به صحنه حرکت خوبی داده. یه عکس عمودی با حرکت عمودی آدمیزاد توی کادر، رنگ و سایه های اشباع شده با کنتراست بالا و رنگ بندی متناسب. این سبک تلفیقی که نمی دونم آیا وجود خارجی داره و این که اصلا درباره اش منابعی وجود داره یا نه چون هنوز دنبالش نگشتم، سبک عکاسی مورد علاقه منه و دارم سعی می کنم به ایده های خودم توی این سبک برسم.
عکس از TrixyPixie/deviant art