14.10.07

نگاه آدمای توی عکس

راستی چی توی یه عکس میتونه وجود داشته باشه که اونو به یه صحنه خیره کننده و جذاب بدل کنه؟ آروم بنشینی گوشه ای و تماشا کنی که توی این چهارگوش بی حرکت، راستی چیه که تحرکی توی فکرت و نگاهت ایجاد می کنه. داشتم این عکس رو تماشا می کردم، مدت زیادی طول کشید و من همچنان به عکس نگاه می کردم و خطوط منو به افکار دیگه ای کشونده بود. احساس می کنم داشتم به جایی نگاه و فکر می کردم که آدمای توی عکس دارن نگاه می کنن. این همه خط عمودی رو یه خط افقی قطع می کنه که همون خط نادیدنی ولی قابل حس نگاه آدماس. ممکن بود این عکس بدون آدما و فقط با همون خطوط عمودی هم عکس خوبی باشه ولی یه چیزی باعث شده که عکس روح بگیره و علتش شاید همین برخورد خطوط با نگاه آدماس. یکی دیگه از چیزای جالب عکسای این شکلی اینه که واقعا چی شده که اینا توی صحنه ای طبیعی و دست نخورده، همچین کنش مشترکی از خودشون نشون بدن. از این عکس سیاه و سفید خوشم میاد چون حس کنجکاوی منو انگولک می کنه. شاید برای همینه که من عکاسی از مردم رو خیلی می پسندم.
عکس از RaMiBru